.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در ساري برگزار شد؛
نخستين همايش تجليل از پيشكسوتان اصناف
معاون سياسي-امنيتي استاندار مازندران در نخستين همايش تجليل از پيشكسوتان اصناف و بازار شهرستان ساري گفت: امروز تلاش دشمن اين است كه بازار را رودرروي نظام قرار دهد و اين مسئله را با نارضايتي‌هاي اجتماعي و توده‌اي ...
نخستين همايش تجليل از پيشكسوتان اصناف

معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران گفت: اصناف بايد در جريان جنگ نرم يك نقش تاثيرگذار داشته باشند.

هادي ابراهيمي در نخستين همايش تجليل از پيشكسوتان اصناف شهرستان ساري اظهار داشت: نقش جامعه اسلامي بازار و اصناف يك نقش بسيار زيبا و تاثيرگذار است.

معاون استاندار مازندران با بيان اينكه بازار و اصناف ريشه‌هاي تاريخي در فرهنگ و مذهب دارند، گفت: در تمام مناسبت‌هاي تاريخي و ملي همانند دفاع مقدس، تحريم‌ها و بن‌بست‌هاي اقتصادي و سياسي در صيانت از دستاوردهاي نظام حضور پررنگ داشته‌اند.

وي با بيان اينكه اصناف بايد در جريان جنگ نرم و فرهنگي دشمن يك نقش تاثيرگذار داشته باشد، خاطرنشان كرد: بدون بازار و اصناف انجام كارهاي فرهنگي اثرگذار نيست.

ابراهيمي ادامه داد: بر بحث فرهنگ يك ظرفيت عظيم و گسترده‌اي به نام بازار و اصناف وجود دارد كه بايد خود را نشان دهد.

وي به نارسايي‌هاي شهرستان ساري اشاره كرد و گفت: به برخي از كارهايي كه در شهرستان ساري انجام مي‌شود، حرف دارم هرچند قصد انتقاد از كسي را ندارم ولي وضعيت فعلي ساري در شأن مركز استان نيست.

معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران اظهار داشت: نوع نگاه استان بايد نسبت به مركز استان تغيير كند و اين تغيير بايد از بازار انجام شود.

وي اضافه كرد: ميزان تاثيرگذاري بازار و اصناف ساري كمتر از تهران نيست.

ابراهيمي گفت: من مخالف بازار نوين نيستم ولي بازاري كه بخواهد پيشينه مذهبي و ديني را زير سؤال ببرد و با فرهنگ اسلامي همخواني نداشته باشد، جاي سؤال دارد.

وي بيان داشت: بازار با يك فضاسازي رواني مي‌تواند در بعد رواني تاثيرگذار باشد چراكه بازار ديدار چهره به چهره با مردم دارد.

ابراهيمي گفت: امروز تلاش دشمن اين است كه بازار را رودرروي نظام قرار دهد و اين مسئله را با نارضايتي‌هاي اجتماعي و توده‌اي دنبال مي‌كند.

وي بيان داشت: در پشت صحنه جنگ، حضور پررنگ بازار را شاهد بوديم و به نوعي بازار در مديريت جنگ نقش داشته است.

ابراهيمي تصريح كرد: بازار اسلامي كه در آن عدل، انصاف، اخلاق، مردمداري و صميميت باشد را قبول دارم و روحيه بازار با گرانفروشي و احتكار سازگاري ندارد.

معاون بازرگاني داخلي سازمان بازرگاني مازندران نيز طي سخناني در اين همايش گفت: با توجه به تفاهمنامه بين وزارت بازرگاني و اصناف، ذخيره‌سازي كالا نيز به اصناف واگذار شده است.

ابراهيم محمدي گفت: جامعه اصناف به عنوان بزرگترين بخش خصوصي در جامعه قابل احترام هستند.

محمدي گفت: با توجه به كثرت واحدهاي صنفي اگر ميانگين اشتغال هر واحد صنفي را دو نفر در نظر بگيريم 6 ميليون نفر در جامعه اصناف مشغول به‌كار هستند.

وي افزود: اشتغال در اصناف نسبت به ساير مشاغل تخصصي راحت‌تر است.

محمدي افزود: در اين زمينه از لحاظ آماري نسبت به ساير كشورها در سطح بالايي قرار داريم.

وي با بيان اينكه اتحاديه‌هاي صنفي آمادگي پذيرش جوانان بيكار را دارند، گفت: اشتغال جوانان در حوزه اصناف پيامدهاي مثبت و منفي دارد.

معاون بازرگاني داخلي سازمان بازرگاني مازندران ادامه داد: هر چند ورود جوانان با توجه تفكرات نو، قداست و ارزش بازار را كمرنگ مي‌كند كه براي حل اين مسئله بازار نياز به يك مديريت خاص دارد.

وي با اشاره به اينكه اصناف رسالت سنگيني را عهده‌دار است، خاطرنشان كرد: در بحث اشتغال نگاه دولت و مديران اصناف مثبت بوده و رويكرد دولت حضور جوانان در عرصه كسب و كار است.

محمدي گفت: مازندران با داشتن 600 اتحاديه صنفي در 18 مجمع شهرستاني و 10 هزار واحد صنفي به مردم مازندران خدمات مي‌دهند.

وي بيان كرد: در گذشته 50 درصد اتحاديه‌هاي صنفي تحت سرپرستي و يا غير قانوني اداره مي‌شدند كه اين مسئله مورد توجه سازمان بازرگاني قرار گرفت.

محمدي به نقش بازار در خرده فرهنگ‌ها و جنگ نرم اشاره كرد و گفت: هدايت و بهره‌وري صحيح از واحدهاي صنفي مي‌تواند در نقش آفريني فرهنگي كمك كند و هريك از واحدهاي صنفي به عنوان سرباز وظيفه تبيين رسالت ديني و مذهبي را دارد.

وي به عملكرد وزارت بازرگاني در حوزه اصناف اشاره كرد و گفت: در بحث اصل 44 پيگيري و خدمات كار اصناف به خود اصناف واگذار شده است.

محمدي اضافه كرد: نقش اصناف در تنظيم بازار و رضايت‌مندي مردم انكارناپذير بوده و باعث رضايت ملي شده است.

وي گفت: با توجه به تفاهم‌نامه بين وزارت بازرگاني و اصناف، ذخيره سازي نيز به اصناف واگذار شده است.

محمدي افزود: در بحث ذخيره سازي مازندران جزو شش استان پايلوت در بازرگاني بوده و با توجه به وجود ظرفيت در زمينه برنج، مرغ و روغن نباتي مي‌توانيم نيازهاي ديگر استان‌ها را نيز فراهم كنيم.

وي به بحث هدفمندي يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: نگراني از كمبود كالاها وجود ندارد و نبايد در اين زمينه براي مردم توهم ايجاد كنيم بلكه بايد با اطلاع‌رساني صحيح به‌خوبي بر اين مشكل فايق بياييم.

محمدي مقوله آموزش را در اصناف مورد توجه جدي قرار داد و گفت: آموزش و بحث مديريت اتحاديه‌ها و كساني كه قصد فعاليت در واحدهاي صنعتي را دارند بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد به‌طوريكه واحدهاي صنفي بايد حداقل 15 ساعت آموزش‌هاي لازم را ببينند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 31 تير 1389
صنف دباغی برای پوست کندن مردم اول شد !؟ اصناف دیگر هم الگو گرفتند ....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.